


Stångåstaden
Nå nya höjder
Coreworkers 2015Min roll: Art Director
Foto: Satu Knape
Konkurrensen om studenterna är stenhård. Stångåstaden kom till Coreworkers med en önskan om att både förändra bilden om dem som arbetsgivare och att fånga studenternas intresse på arbetsmarknadsdagar. Vi hjälpte dem till nya höjder.
Bakgrund:
Stångåstaden är Linköpings största bostadsbolag och ägs av kommunen. De kom till Coreworkers för att de ville förändra bilden om sig själva som arbetsgivare, de ville leva upp till sitt varumärkeslöfte; ”Ett steg före”. De ville uppfattas mer i framkant för att attrahera rätt målgrupper och de bästa talangerna. Coreworkers tog fram ett koncept för Employer branding, ”Vi vågar visa vägen”, som sen aktiverades i bland annat ett platsannonskoncept för print, web och film samt en mässmonter till arbetsmarknadsdagar. I mässmontern projicerades det nya spelet ”Nå nya höjder” som satte fingerfärdigheten på spel och gav möjlighet till ett värderingstest. Antalet besökare på arbetsmarknadsdagarna ökade såväl som antalet ansökningar och engagemanget.




