NYHET!
Jag är öppen för uppdrag inom kommunikation / employer branding / strategi. På projektbasis eller löpande. Släpp byråkolossen – anlita mig!
Bland annat. Hör av dig så tar vi ett möte!
OM MIG:
Insikts- och idédriven, strategisk och konceptuell kreatör. Har mycket bred erfarenhet av kommunikation i allmänhet och employer branding i synnerhet.
Jag är öppen för uppdrag inom kommunikation / employer branding / strategi. På projektbasis eller löpande. Släpp byråkolossen – anlita mig!
Hur jag kan hjälpa er?
• Som kreativ spjutspets
• Koncept för er employer branding
• Analys och strategi för arbetsgivarvarumärken
• Varumärke + employer branding = framgång
• Rekryteringskampanjer
• Koncept för medarbetarbilder
• Filmer av alla slag
Bland annat. Hör av dig så tar vi ett möte!
OM MIG:
Insikts- och idédriven, strategisk och konceptuell kreatör. Har mycket bred erfarenhet av kommunikation i allmänhet och employer branding i synnerhet.
Utbildad till Interactive Art Director på Hyper Island och till tidningsdesigner på RMI-Berghs. Har även studerat strategi.
Flerfaldigt premierad i tävlingar. Klicka här!
Har ett stort intresse av kommunikation och reklam, springer @mot21098meter på Instagram och supporterar den brittiska fotbollsklubben Tottenham Hotspurs.

CURRICULUM VITAE
Okt 2025 –
NYHET!
Öppen för uppdrag
Kreatör / Art director / Strategi
Öppen för uppdrag
Kreatör / Art director / Strategi
April 2015 – Okt 2025
Coreworkers, Stockholm
2022–2025 Art Director
2020–2022 Creative Director / Art Director
2015–2020 Art Director
Coreworkers är en strategi- och kommunikationsbyrå med inriktning på Employer Branding. Mitt uppdrag bestod av att göra koncept, kommunikation, strategi och aktiviteter för att stärka arbetsgivarvarumärken.
Jag hade även ansvar för tävlingar och Coreworkers blev flertalet gånger den byrå som prisades mest på Magnet Awards – SM i Employer Branding.
Urval av kunder: Akademiska Sjukhuset, Trafikförvaltningen, Elektroskandia / Sonepar, SBC, SCA, Epidemic Sound, Combitech, SBAB, Svenska Spel, Bilia, Länsförsäkringar Östgöta, Stavdal, Linköpings kommun, HSB, Stångåstaden, Mycronic, Kronofogden.
2022–2025 Art Director
2020–2022 Creative Director / Art Director
2015–2020 Art Director
Coreworkers är en strategi- och kommunikationsbyrå med inriktning på Employer Branding. Mitt uppdrag bestod av att göra koncept, kommunikation, strategi och aktiviteter för att stärka arbetsgivarvarumärken.
Jag hade även ansvar för tävlingar och Coreworkers blev flertalet gånger den byrå som prisades mest på Magnet Awards – SM i Employer Branding.
Urval av kunder: Akademiska Sjukhuset, Trafikförvaltningen, Elektroskandia / Sonepar, SBC, SCA, Epidemic Sound, Combitech, SBAB, Svenska Spel, Bilia, Länsförsäkringar Östgöta, Stavdal, Linköpings kommun, HSB, Stångåstaden, Mycronic, Kronofogden.

Våren 2024
Utbildning:
Berghs SOC
Insiktsdriven strategi
”Målsättningen med kursen Insiktsdriven strategi var att ge kursdeltagaren en teoretisk och praktisk plattform för att kunna utveckla insiktsdrivna marknads- och kommunikationsstrategier, som en grund för mer framgångsrika lösningar.
Under kursens gång har deltagaren även applicerat kursens teorier, modeller och koncept i ett praktiskt case.
Kursen Insiktsdriven strategi omfattade 8 kursveckor.”
Berghs SOC
Insiktsdriven strategi
”Målsättningen med kursen Insiktsdriven strategi var att ge kursdeltagaren en teoretisk och praktisk plattform för att kunna utveckla insiktsdrivna marknads- och kommunikationsstrategier, som en grund för mer framgångsrika lösningar.
Under kursens gång har deltagaren även applicerat kursens teorier, modeller och koncept i ett praktiskt case.
Kursen Insiktsdriven strategi omfattade 8 kursveckor.”
Aug 2011 – Nov 2014
Hallberg Co, Stockholm
Art Director
Som Art Director på Hallberg Co var jag kreativt ansvarig i skapandet av nya reklamkoncept men skötte även mycket produktion av annonser, broschyrer, utskick och content till Facebook på daglig basis.
Kunder: Bonum, Appfinder, Arvid Nordquist Vin, Fondbergs, PrimeWine, Rider Event Marketing, Stockmos, Svenska Basketbollförbundet.
Art Director
Som Art Director på Hallberg Co var jag kreativt ansvarig i skapandet av nya reklamkoncept men skötte även mycket produktion av annonser, broschyrer, utskick och content till Facebook på daglig basis.
Kunder: Bonum, Appfinder, Arvid Nordquist Vin, Fondbergs, PrimeWine, Rider Event Marketing, Stockmos, Svenska Basketbollförbundet.
Aug 2010 – Aug 2011
Frilans
Art Director / Grafisk formgivare
Under mitt år som frilansare jobbade jag främst mot reklambyråer och hjälpte dem med produktion av annonser, butikskommunikation, skissande osv.
Kunder: Le Bureau, Sverige AB, Acne Advertising.
Art Director / Grafisk formgivare
Under mitt år som frilansare jobbade jag främst mot reklambyråer och hjälpte dem med produktion av annonser, butikskommunikation, skissande osv.
Kunder: Le Bureau, Sverige AB, Acne Advertising.
April 2010 – Maj 2010
Brooklyn Brothers, London
Creative
Internship som kreatör på The Brooklyn Brothers i London. Det blev ett av mina största fuck up. Ever. Jag fick sparken! Läs storyn – klicka här!
Creative
Internship som kreatör på The Brooklyn Brothers i London. Det blev ett av mina största fuck up. Ever. Jag fick sparken! Läs storyn – klicka här!
Aug 2009 – Juni 2010
Utbildning:
Hyper Island, Stockholm
Interactive Art Director
Utvecklade mitt kreative sinne och mitt personliga jag under ett år på Hyper Island. Skolan kan vara en av de mest kreativa och inspirerande i världen.
Hyper Island, Stockholm
Interactive Art Director
Utvecklade mitt kreative sinne och mitt personliga jag under ett år på Hyper Island. Skolan kan vara en av de mest kreativa och inspirerande i världen.

Prototypande under workshop med IDEO.
Aug 2009
Utbildning:
UGL – Utveckling av grupp och ledare
Som en del av min utbildning på Hyper Island hade jag förmånen att få gå kursen UGL – Utveckling av grupp och ledare. UGL är en modell för grundläggande ledarskapsutbildning som skapats inom Försvarsmakten.
UGL – Utveckling av grupp och ledare
Som en del av min utbildning på Hyper Island hade jag förmånen att få gå kursen UGL – Utveckling av grupp och ledare. UGL är en modell för grundläggande ledarskapsutbildning som skapats inom Försvarsmakten.
Mars 2005 – Aug 2009
WatersWidgrenTBWA, Stockholm
Grafisk formgivare
Min roll på WatersWidgrenTBWA var flytande mellan grafisk formgivare, jr AD och AD ass (jag var delaktig i byrån från starten). Främst jobbade jag med formgivning och produktion, men vissa projekt skötte jag själv.
Kunder i urval: Oddset (Svenska Spel), Itrim (motion och viktminskning), Canal+, Keso (Arla).
Grafisk formgivare
Min roll på WatersWidgrenTBWA var flytande mellan grafisk formgivare, jr AD och AD ass (jag var delaktig i byrån från starten). Främst jobbade jag med formgivning och produktion, men vissa projekt skötte jag själv.
Kunder i urval: Oddset (Svenska Spel), Itrim (motion och viktminskning), Canal+, Keso (Arla).

Sport vs Film för Canal+. Belönad med silverägg i Guldägget 2007. Jag jobbade med form och original.
Sept 2000 – Mars 2005
Lowe Brindfors, Stockholm
Grafisk formgivare
Det här var min reklambyrålumpen. Lowe Brindfors var bäst i Sverige och vann nästan alla priser som gick att vinna, ja förutom byråbollen då tyvärr. Det var skumpa var och varannan fredag. Och där och då hade jag turen att få vara med.
I min roll som grafisk formgivare handlade mycket av mitt dagliga arbete om att skissa ut enheter och formge dem. Utomhuskampanjer, annonser, DR osv. Var högra handen till flera AD:s. Presentationer klistrades upp på pannå och oj så mycket jag lärde mig av att se vad jag klistrade upp. Jobbade med kunder såsom Stora Enso, Coop (Coop Konsum, Coop Forum, Coop Nära, Änglamark), Oddset (Svenska Spel), Vattenfall, Situation Sthlm.
Grafisk formgivare
Det här var min reklambyrålumpen. Lowe Brindfors var bäst i Sverige och vann nästan alla priser som gick att vinna, ja förutom byråbollen då tyvärr. Det var skumpa var och varannan fredag. Och där och då hade jag turen att få vara med.
I min roll som grafisk formgivare handlade mycket av mitt dagliga arbete om att skissa ut enheter och formge dem. Utomhuskampanjer, annonser, DR osv. Var högra handen till flera AD:s. Presentationer klistrades upp på pannå och oj så mycket jag lärde mig av att se vad jag klistrade upp. Jobbade med kunder såsom Stora Enso, Coop (Coop Konsum, Coop Forum, Coop Nära, Änglamark), Oddset (Svenska Spel), Vattenfall, Situation Sthlm.

Liten kille på stor byrå.
Maj 2000 – Sept 2000
Leo Burnett, Stockholm
Originalare
Jobbade mest med McDonalds. Annonser, kuponger osv.
Originalare
Jobbade mest med McDonalds. Annonser, kuponger osv.
Sept 1999 – April 2000
LOG Kommunikation, Stockholm
Originalare
Även fast min roll på pappret var originalare så hade jag huvudansvar som Art Director för KPMG’s kundtidning Magasinet.
Originalare
Även fast min roll på pappret var originalare så hade jag huvudansvar som Art Director för KPMG’s kundtidning Magasinet.
Augusti 1998 – Juni 1999
Utbildning:
RMI-Berghs
Tidningsdesign, diplomutbildning
RMI-Berghs
Tidningsdesign, diplomutbildning

Från landsorten till storstan kom den här killen 1999.
Augusti 1998 – Juni 1999
Utbildning:
Mitthögskolan, Sundsvall
Tidningsdesign, DTP-40 (Desktop Publishing 40 poäng)
Mitthögskolan, Sundsvall
Tidningsdesign, DTP-40 (Desktop Publishing 40 poäng)